انجمن اسلامی ورزشکاران
 

چگونه ورزش کنیم بدون اینکه خسته شویم؟

tired fitness 480x320 چگونه ورزش کنیم بدون اینکه خسته شویم؟

همانطوریکه میدانیم  با ورزش قلب را سالم نگه میداریم ولی ،گاهی اوقات ورزش بسیار خسته کننده می شود
باید برای ورزش انرژی بیشتری داشته باشیم تا خسته نشویم در اینجا پیشنهاداتی برای خسته  نشدن در ورزش را داریم که باهم میخوانیم.

 



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

سفارش مربیان ورزشی و محققان  این است که، درشب فعالیت بدنی انجام ندهید  ، زیرا عوارض جبران ناپذیری دارد ،و  سلامتی شمارا در معرض خطر قرار می دهد. در این بخش درباره زیانهای  ورزش در شب صحبت

می کنیم

محققان معتقدند که شب را برای ورزش کردن انتخاب نکنید، زیرا در این زمان گاز دی اکسید کربن توسط درختان در هوا انتشار می یابد.

در این ساعات اکسیژن جذبی درختان در طول روز به شکل دی اکسید کربن وارد محیط می شود.

گرچه اغلب افراد به دلیل کمبود وقت و مشغله های روزانه، شب را برای ورزش و فعالیت بدنی انتخاب می کنند، اما این کار نه تنها مفید نیست بلکه به دلیل کمبود اکسیژن و انتشار دی اکسید کربن، عوارض ریوی نیز به همراه خواهد داشت.

اگر قصد ورزش در محیط باز را دارید، ساعات اولیه صبح بهترین زمان برای این کار است، زیرا اکسیژن موجود در هوا کافی بوده و به دلیل تردد کم وسایل نقلیه در این ساعات، غلظت آلاینده های هوا پایین است.

ورزش شبانگاهی به ویژه در پارک ها و مناطق پر درخت خطرناک تر است. در صورتی که ناچارید مسافتی را در شب به صورت پیاده طی کنید، بهتر است معابر عمومی را انتخاب کرده و تا حد امکان وارد پارک ها نشوید، همچنین آرام راه بروید زیرا پیاده روی تند و سریع در این زمان می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

باشـگاه کشـتی بودیم که یکی از بچـه ها به ابــراهیم گفـت :

ابرام جـون! تیـپ و هیکلـت خیلی جالـب شـــده. توی راه که می اومـدی دوتا دختـر پشـت سرت بـودن و مرتـب از تو حـرف میـزدند.

بعد ادامه داد : شلــوار و پیرهن شیـک که پوشـیدی، ساک ورزشی هم که دسـت گرفتی ، کاملاً معلومه ورزشکاری!

ابراهیم خیلی نارحت شد. رفت توی فکر. اصلاً تـوقع چنیـن چیزی را نداشـت.

جلسـه بعد که ابراهـیم را دیـدم خـنده ام گرفته ؛ پیراهن بلنــد پوشیده بود و شلوار گشـاد! به جای سـاک ورزشی هم کیسـه پلاسـتیکی دست گـرفته بـود.

تیپش به هر آدمی می خورد غیر از کـشتی گیر.

بچه ها میگفتــند : تو دیگه چه جـور آدمی هسـتی! ما باشگـاه میایم تا هیکـل ورزشـکاری پیدا کنـیم.

بعد هم لباس تنـگ بپوشـیم. اما تو با این هیکل قشـنگ و رو فرم،آخه این چه لباس هائیه که میپوشی؟!

ابراهیم به این حــرف ها اهمیت نمی داد و به بچه ها توصیه می کرد: ورزش اگه برای خدا باشه، عبادته؛

به هر نیت دیگه ای باشه ، فقط ضرره.

کتــاب سـلام بر ابراهیـم ص۴۱

 

javanenghelabi - ebrahim hadi 2

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

امام علی (ع) میفرمایـد : زکـات زیــبایی عفـت و پاکــدامنی اسـت.



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

اوایل دوران دبیرستان بود که ابراهیم با ورزش باستانی آشنا شد. او شبها به زورخانه حاج حسن می رفت. حاج حسن توکل معروف به حاج حسن نجار، عارفی وارسته بود. او زورخانه ای نزدیک دبیرستان ابوریحان داشت. ابراهیم هم یکی از ورزشکاران این محیط ورزشی ومعنوی شد.

حاج حسن،ورزش را با یک یا چند آیه قرآن شروع می کرد. سپس حدیثی می گفتو ترجمه می کرد. بیشترشبها، ابراهیم را می فرستاد وسط گود، او هم در یک دور ورزش، معمولا یک سوره قرآن دعای توسل ویا اشعاری در مورد اهل بیت می خواند وبه این ترتیب به مرشد هم کمک می کرد.

از جمله کارهای مهم در این مجموعه این بود که، هر زمان ورزش بچه ها به اذان مغرب می رسید، بچه ها ورزش را قطع می کردند و داخل همان گود زورخانه، پشت سر حاج حسن نماز جماعت می خواندند. به این ترتیب حاج حسن در آن اوضاع قبل از انقلاب درس ایمان واخلاق رادر کنار ورزش به جوان ها می آموخت.

×××

بارها می دیدم ابراهیم، با بچه هایی که نه ظاهر مذهبی داشتند ونه به دنبال مسائل دینی بودند رفیق می شد. آنها را جذب ورزشمی کرد وبه مرور به مسجد وهیئت می کشاند. یکی از آنها خیلی از بقیه بدتر بود. همیشه از خوردن مشروب وکارهای خلافش می گفت. اصلان چیزی از دین نمی دانست. نه نماز ونه روزه به هیچ چیز هم اهمیت نمی داد حتی می گفت: تا حالا هیچ جلسه مذهبی یا هیئت نرفته ام. به ابراهیم گفتم: آقا ابرام اینها کی هستند دنبال خودت می یاری! با تعجب پرسید: چطور چی شد؟ گفتم: دیشب این پسر دنبال شما وارد هیئت شد. بعد هم آمد وکنار من نشست. حاج آقا داشت صحبت می کرد. از مظلومیت امام حسین (ع) وکارهای یزید می گفت. این پسر هم خیره خیره وبا عصبانیت گوش می کرد. وقتی چراغ ها خاموش شد به جای اینکه اشک بریزه، مرتب فحش های ناجور به یزید می داد!!

ابراهیم داشت با تعجب گوش می کرد. یکدفعه زد زیر خنده. بهد هم گفت: عیبی نداره این پسر تا حالا هیئت نرفته وگریه نکرده. مطمئن باش با امام حسین (ع) که رفیق بشه تغییر می کنه. ما هم اگراین بچه ها رو مذهبی کنیم هنر کردیم. دوستی ابراهیم با این پسر به جایی رسید که همه کارهای اشتباهش را کنار گذاشت. اویکی از بچه های خوب ورزشکار شد.



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

مدال آوران خوزستان در مسابقات رزمي قهرماني كشور

مدال آوران

شوشتر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : اولين دوره مسابقات قهرماني كشوري سبك  کيک بوكسينگ و فول کنتاکت بانوان در طي مدت 3 روز در استان  تهران سالن شهيد كبكانيان برگزار گرديد. در اين دوره از مسابقات 8 تيم از استانهاي كشور در سه گروه سني نوجوانان , جوانان و بزرگسالان حضور داشتند كه تيم استان خوزستان با 4 نفر شركت كننده به نامهاي خانم تلما احمدي , خانم نگين حاجي پور , خانم دلناز عليزاده و خانم فاطمه احمدي در اين مسابقات حضور داشت . در گروه سني جوانان تلما احمدي از شهرستان شوشتر در وزن منفي 60 كيلوگرم با كسب مدال نقره نفر دوم كشور نگين حاجي پور از شهرستان شوشتر در وزن 60 كيلوگرم با كسب مدال برنز نفر سوم كشور شناخته شدند و مينا محمدي به عنوان بهترين سرپرست و مربي اين دوره از مسابقات كشور معرفي شد. خانم محمدي سرپرست سبك  كيك بوكسينگ و فول كنتاكت استان خوزستان در اين زمينه به خبرنگار ما گفت : بجاست از اين ورزشكاران خوب و قهرمان استان خوزستان به خصوص شهرستان شوشتر كه با كمترين امكانات باشگاهي و ورزشي به اين افتخارات نائل گرديده تقدير و تشكر به عمل آيد , وي گفت : از كليه مسئولين و دست اندركاران تقاضا داريم بيشتر به امور ورزشهاي رزمي بانوان امكانات باشگاهي داده و آنهارا حمايت كنند تا انشاالله به ياري خداوند بتوانيم براي توسعه ورزش استان خوزستان و شهرمان مقامات بالاتر و بهتري را كسب نماييم .

نتایج مسابقات قهرمانی سبک  کیک بوکسینگ  wkf بانوان کشور 
 


برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

در همه جا حرف از ممنوعیت حجاب بانوان کیک بوکسینگ ایران یا عدم تایید لباس پیشنهادی فدراسیون این رشته میباشد و حال میبینید که بانوان مقتدر و رزمی کار کشور چگونه در حال تمرین میباشند.

مقام آوردن 5تن از بانوان قمی در این رشته در مسابقات کشوری نمونه ای از موفقیت های بانوان در این رشته میباشد.

در ادامه مطلب بخوانید..



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

ایام اعتکاف ایام تنهایی با معشوقه واقعی است

ای عمل آثاری دارد...



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

قال الإمام علي (ع):

يارب ، يارب ، يارب ، قو على خدمتك جوارحي


حضرت على (علیه السلام) در فرازى از دعاى كميل عرضه

مى دارد:


پروردگارا ! پروردگارا ! پروردگارا ! اعضاء وجوارح مرا ، در راه خدمت به خودت، قوى ونيرومند گران.

مفاتيح الجنان ، دعاء كميل



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم

در وزن خودش در مسابقات بی همتا بود.

دست های کشیده و بدنی آماده داشت.

حریف هاش رو به راحتی یکی پس از دیگری ضربه میکرد.همینطور ادامه داد تا به فینال رسید.

مطمئن بودم که این یکی هم به راحتی شکست میدهد.

وقتی که هر دو وارد تشک شدن حریفش رفت جلو و شروع کرد با ابراهیم حرف زدن.

سالن شلوغ بود.دیدم حریفش دستش رو به سمت تماشاگران گرفت و یکی را به ابراهیم نشان داد.

بعد هم که داور اعلام کرد که وقت مسابقه رسیده.ابراهیم خیلی بد کشتی گرفت و فقط دفاع میکرد وبه حریف حمله نمیکرد.

مسابقه به همین شکل گذشت تا اینکه بلاخره حریفش توانست امتیاز بگیره و ابراهیم رو شکست بده.ابراهیم وقتی وارد رخت کن شد شروع کردم سرش قر زدن

هیچی نمیگفت و سرش پایین بود انگار که راضی بود.بعد ساکش رو برداشت و از ورزشگاه خارج شد.منم بعد چند دقیقه از ورزشگاه خارج شدم کشتی گیری که ابراهیم رو شکست داده بود دم در بود

و دوستانش دورش حلقه زده بودن.نگاش نکردم و رفتم ناگهان صدام کرد اومد و گفت این آقا ابراهیم رفیق شماست؟؟؟

گفتم که بله فرمایش؟؟؟

گفت که خیلی مرده.من تازه ازدواج کردم و و پولی برای شروع زندگی ندارم.آقا ابراهیم مردونگی کرد گذاشت من ببرم و جایزه ای مسابقه رو ببرم .

تازه فهمیدم چرا از شکستش راضی بود.

((خاطره ای از شهید ابراهیم هادی))



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط خادم
گرم و سرد کردن بدن در ورزش ضرورت حرکات کششی مغرفی ورزش 5 نییجتسو معرفی ورزش 4 هالا معرفی ورزش3 هاپکیدو مهرفی ورزش3 معرفی ورزش2 معرفی ورزش1 بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام عدم خستگی در ورزش بهترین زمان برای ورزش پهلوان واقعی3... پهلوان واقعی 2... مدال آوران بانوان کیک بوکسینگ ایران. سه روز با خدا
طراح قالب : { معبرسايبري فندرسک}